Планування та облік роботи
педагогічної спільноти
учителів гуманітарного
циклу предметів
Торговицького ліцею імені
Є.Ф. Маланюка
на 2024-20254 навчальний рік
Проблема, над якою працює школа
Удосконалення
навчально-виховного процесу через створення інноваційного простору в системі
науково-методичної роботи з учителями суспільно-гуманітарного циклу
Методична проблема «Професійне зростання педагога
через формування інноваційного освітнього простору»
Навчальна проблема «Забезпечення якості освіти
шляхом формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу»
Проблема, над якою працює педагогічна спільнота
Використання інтерактивних методів навчання як способу
підвищення ключових компетентностей учасників освітнього процесу
ІІ.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ПЕДАГОГІЧНУ СПІЛЬНОТУ ТОРГОВИЦЬКОГО ЛІЦЕЮ ім. Є. Ф. МАЛАНЮКА
(Погоджено педагогічною радою , протокол № від
серпня 2024 року,
Затверджено
наказом по школі від 10 лютого 2023 р.
№11-ОД
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Положення про методичне
об’єднання вчителів-предметників у Торговицькому ліцеї ім. Є.Ф. Маланюка визначає діяльність
педагогічної спільноти (далі ПС)
вчителів-предметників закладу освіти, об’єднує вчителів одного або декількох
споріднених напрямів навчання і створюється, якщо у закладі освіти налічується
не менше п’яти педагогічних працівників. Покликане координувати зусилля різних
служб, підрозділів закладу освіти, творчих педагогів, спрямовані на розвиток науково-методичного
забезпечення освітнього процесу, інноваційної діяльності педагогічного
колективу та окремо педагогічних працівників.
1.2. Положення розроблено на
основі Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»,
Концепції Нової української школи, Статуту закладу освіти та інших
нормативно-правових актів чинного законодавства України в галузі освіти.
1.3. Метою даного Положення є
забезпечення умов для ефективної роботи педагогічних працівників та реалізації
їхніх творчих задумів закладу
освіти.
ІІ. Завдання ПЕДАГОГІЧНОЇ СПІЛЬНОТИ
2.1. Підвищення теоретичного,
науково-методичного рівня підготовки педагогічних працівників з питань методики
викладання предмету, психології та педагогіки.
2.2. Створення умов розвитку
педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників.
2.3. Внесення пропозицій зі зміни
змісту та структури обов'язкових навчальних предметів, їх навчально-методичного
забезпечення, з коректування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних
предметів.
2.4. Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій
на допомогу вчителям, організація їх розробки й освоєння.
2.5. Координація планування,
організації та педагогічного аналізу освітнього процесу.
2.6. Внесення пропозицій з
організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення освоєння учнями
навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.
2.7. Виявлення, вивчення,
узагальнення, розповсюдження та впровадження передового педагогічного досвіду
педагогічних працівників закладу освіти.
2.8. Розробка методичних
рекомендацій для учнів та їхніх батьків з метою найкращого засвоєння
відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці,
дотримання режиму праці й відпочинку.
ІІІ.
Функції ПЕДАГОГІЧНОЇ СПІЛЬНОТИ
3.1. Організовує колективне
планування і колективний аналіз діяльності педагогічних працівників даного
напрямку.
3.2. Координує діяльність педагогічних
працівників.
3.3. Проводить індивідуальну,
групову роботу, спрямовану на формування професійної компетентності
педагогічних кадрів.
3.4. Організовує вивчення та
застосування вчителями інноваційних технологій навчання та виховання.
3.5. Оцінює роботу членів
об’єднання, через керівника МО подає адміністрації закладу освіти пропозиції
щодо заохочення творчо працюючих працівників.
IV. Діяльність ПЕДАГОГІЧНОЇ СПІЛЬНОТИ
4.1. Керівник ПС планує роботу на
навчальний рік, який затверджується на засіданні методичної ради закладу
освіти.
4.2. Засідання ПС проводяться не
менше 4 разів на навчальний рік.
4.3. Питання, які порушуються на
засіданнях МО:
вивчення навчальних програм,
інструктивних та методичних листів Міністерства освіти і науки України,
підручників, посібників;
обговорення досягнень
психолого-педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду;
заслуховування й обговорення
проблем, що стосуються освітнього процесу;
складання й обговорення тестів
для визначення рівня навчальних досягнень учнів з предмету;
аналіз навчальних досягнень
учнів;
звіти вчителів про курсову
підготовку, атестацію;
вироблення й внесення пропозицій
щодо завдань ДПА;
підготовка й обговорення завдань
до І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, інших інтелектуальних змагань.
4.4. Робота засідання
протоколюється.
4.5. МО підзвітне у своїй
діяльності методичній раді й адміністрації закладу освіти.
V. Документація ПЕДАГОГІЧНОЇ
СПІЛЬНОТИ
5.1. Інструктивно-методичні
документи.
5.2. Річний план роботи МО.
5.3. Протоколи засідань МО.
5.4. План роботи творчої групи
(за необхідності).
5.7. Матеріали засідань МО
(виступи вчителів, аналіз якості освіти
тощо).
5.8. Результати діяльності МО
(узагальнені матеріали атестації, конкурсів фахової майстерності, участь учнів
в інтелектуальних змаганнях тощо).
VІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
6.1. Педагогічні працівники закладу освіти мають знати Положення про ПС вчителів-предметників. Заклад освіти
забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.
6.2. Положення про ПС вчителів-предметників закладу освіти, затверджується педагогічною радою закладу освіти та
вводиться в дію наказом директора закладу освіти.
5.3. Зміни та доповнення до
Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за
поданням до педагогічної ради закладу освіти та вводяться в дію наказом
директора закладу освіти.
Перелік
нормативних документів,
необхідних
для роботи ПСМО учителів суспільно-гуманітарного циклу
(2024/2025
н.р.)
1. Державна національна програма «Освіта.
Україна ХХІ століття».
2. Національна доктрина розвитку освіти,
затверджена Указом Президента України від 17 квітня 2002 року № 347/2002.
3. Інструктивно-методичний лист
МОНУ № 119— 274 від 02.06.2003 р.
4. Наказ МОНУ «Про запровадження
12-бальної шкали оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної
середньої освіти», №428/48 від 04.09.2000 р.
5. Закон України «Про освіту».
6. Закон України «Про загальну середню
освіту».
7. Концепція загальної середньої освіти
(12-річної школи).
8. Концепція профільного навчання в
старшій школі (лист МОНУ від 30.03.2003 р. № 1/9-273).
9. «Про затвердження типових навчальних
планів організації профільного навчання у загальноосвітніх навчальних
закладах» (наказ МОНУ від 20.05.2003 р. № 306).
10.
Указ
Президента України від 4 липня 2005 року № 1013/2005 «Про невідкладні заходи
щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні».
11.
Наказ МОНУ
«Про викладання української мови та літератури» № 317 від 26.05.2003 р.
12.
Програми
для загальноосвітніх навчальних закладів. — К.: Шкільний світ, 2001.
13.
Навчальні
програми для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою
навчання (12-річна школа). — К.: Перун, 2005.
14.
Постанова
КМУ «Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти» № 24
від
14.01. 2004 р. // Інформ. зб. МОНУ, - 2004. - № 1-2.
15.
Наказ МОНУ
«Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі
загальної середньої освіти» № 371 від 05.05.08р. Додаток 1, 2, 3 // Інформ. зб.
МОНУ. – 2008. - №13-14-15.
16.
Наказ МОНУ
«Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів
загальноосвітніх навчальних закладів» № 496 від 03.06.08р. // Інформ. зб. МОНУ.
– 2008. – №16-17-18.
17.
Лист МОНУ
«Вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних
закладів і перевірки зошитів з української мови та літератури та зарубіжної
літератури у 5—11 класах» №1/9—301 від 28.04.06 // Там само. - 2006. - № 17-18.
18.
Регіональні,
місцеві програми, спрямовані на розвиток освітньої галузі.
Основні завдання ПС на
2024/2025навчальний рік:
Враховуючи результати аналізу методичної роботи за минулий навчальний
рік, у 2024/2025 навчальному році методична робота спрямована на:
- вдосконалення методичної роботи
з вчителями педагогічної спільноти об’єднання,
- підвищення
рівня методичної роботи, фахового рівня педагогічних працівників, їх готовності
до інноваційної діяльності з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку
учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування
в них цілісної системи соціальних, загальних та предметних компетентностей на
основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів;
- вивчення та впровадження
методик і прийомів компетентнісного
підходу у викладанні предметів, що покликані забезпечити соціалізацію учнів та
їхню інтеграцію в сучасне суспільство, формування в них стійких моральних
принципів й світоглядні орієнтири, виховання особистості із національною
свідомістю, громадянськими якостями й критичним мисленням, здатною до творчого
вирішення життєвих задач, саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін
та викликів;
- організація безперервного
удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності вчителів;
-Ретельно дотримуватися методичних
рекомендацій та Інструкції щодо ведення електронних журналів та іншої документації.
- оволодіння навичками самоаналізу,
інноваційними технологіями, найдосконалішими формами, методами та прийомами навчання
учнів під час воєнного стану 2024/2025
навчального року;
- розвиток пізнавальних інтересів,
творчих та інтелектуальних здібностей, практичних навичок учнів;
- вивчення і оволодіння
сучасними методами інноваційних технологій в науково-дослідницької і проєктної
діяльності;
- упровадження
інноваційних технологій на уроках
гуманітарного циклу;
- викладання предметів гуманітарного циклу учителями
педагогічної спільноти, керуючись «Методичними рекомендаціями щодо викладання
навчальних дисциплін у 2023/2024
навчальному році».
-
продовження роботи вчителями ПС об’єднання над педагогічною проблемою: « Використання
інтерактивних методів навчання як способу підвищення ключових
компетентностей учасників освітнього процесу»
ЗАСІДАННЯ №1 ___27.08.2024
р.__
Дата проведення
Методичний марафон. «Особливості викладання предметів мовно-літературної
галузі в умовах компетентнісного підходу. Організаційно-методичний
супровід упровадження НУШ»
№ |
Питання для обговорення |
Відповідальний за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Аналіз
роботи методичної комісії за 2023-2024 н. р. та основні завдання на новий
навчальний рік. Затвердження плану роботи на 2024-2025 н. р. |
Голова
МК |
План
роботи |
2 |
7 клас
НУШ: огляд і розбір Держстандарту мовно-літературної освітньої галузі
(українська мова навчання).
https://www.kmu.gov.ua/storage/app/uploads/public/5f7/5e6/b1e/5f75e6b1ee0d8989401323.doc
https://naurok.com.ua/prezentaciya-derzhavniy-standart-bazovo-seredno-osviti-265373.html
|
Заст.дир.з
НВР, члени МК |
Методичні
рекомендації |
3 |
Вивчення
методичних рекомендацій щодо особливостей організації освітнього процесу в
другому (базового
предметного навчання) циклі / 7-х класах
закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої
освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа». |
Заст.дир.з НВР |
Методичні
рекомендації |
4 |
Аналіз
модельних та навчальних програм, підручників для 7 класу, форм організації
освітнього процесу та інструментарію оцінювання.
|
Члени МК |
Методичні
рекомендації |
5 |
Вивчення
інструктивно – методичних рекомендацій щодо викладання предметів мовно-літературної
галузі у 8-11 класах. |
Члени МК |
Методичні
рекомендації |
6 |
Про
організацію профільного навчання з української мови і літератури в 10-11
класах. |
Заст.дир.з
НВР, ______________
|
Методичні
рекомендації |
7 |
Затвердження календарно-тематичного планування з
української мови і літератури, зарубіжної літератури, англійської мови,
історії України, правознавства в 5-11
класах. |
Члени МК |
Календарні
плани |
8 |
Шляхи та
інструменти подолання освітніх втрат.
https://osvitoria.media/experience/osvitni-vtraty-7-krokiv-efektyvnogo-uchytelya/
https://vseosvita.ua/library/yak-podolaty-osvitni-vtraty-shliakhy-ta-instrumenty-722345.html
|
Голова
МК |
Методичні
рекомендації |
9 |
Про
дотримання єдиного орфографічного режиму, критеріїв оцінювання навчальних
досягнень учнів. |
Голова
МК |
Критерії
оцінювання, методичні рекомендації |
10 |
Про
результати ЗНО / НМТ з української мови (української літератури) в 11
кл. |
Заст..дир.з
НВР |
Рекомендації
|
11 |
Про
організацію інклюзивного навчання. |
Заст.дир.з
НВР, члени
МК |
Планування |
12 |
Про
організацію самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних проблем. |
Члени МК |
Аналіз |
13 |
Про
особливості організації роботи з обдарованими учнями. |
Члени МК |
База
даних на обдарованих дітей |
|
Робота між засіданнями |
|
|
1 |
Розробити
заходи щодо підвищення рівня навчальних досягнень учнів 5-11 кл. |
Члени МК |
Моніторинг
навчальних досягнень учнів |
2 |
Розробити
навчально-методичне забезпечення предметів для навчання учнів у 7 класі
відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. |
Члени МК |
Навчально-методичні
матеріали |
3 |
Провести
виховні заходи за графіком.
|
Члени МК |
План
роботи, |
4 |
Розробити
завдання для І (шкільного) етапу олімпіад, провести шкільні олімпіади |
Члени МК |
Завдання,
Звіти |
5 |
Провести
І (шкільний) етап та взяти участь у ІІ етапі Міжнародного конкурсу з
української мови ім. П. Яцика. |
Учителі
укр..мови та літ. |
Звіти,
заявка |
6 |
Провести
І (шкільний) етап та взяти участь у ІІ
етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та
студентської молоді ім. Т.Г.Шевченка. |
Учителі
укр.мови та літ. |
Звіти,
заявка |
7 |
Розробити
календар пам᾽ятних дат на 2024-2025
н.р. та організувати їх відзначення. |
Члени МК |
Аналіз |
ЗАСІДАННЯ №2 __26.11.2024
р.__
Дата
проведення
Простір креативних ідей. «Сучасні підходи до формування мовленнєвої компетентності»
№ |
Питання
для обговорення |
Відповідальний
за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Формування
та розвиток мовленнєвої компетентності учнів шляхом використання інноваційних
технологій та креативних завдань.
http://eprints.zu.edu.ua/15016/1/%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf |
Вч.укр.мови
та літ. Заруб. Літ._ |
Презентація |
2 |
Методи і прийоми формування
мовленнєвої компетентності. https://core.ac.uk/download/pdf/42976319.pdf
https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/3754/3285
|
Вч.укр.мови та літ. ____________ |
Доповідь |
3 |
Комунікативні
вправи як засіб формування мовленнєвої компетентності.
http://gomin.gospmr.org/?p=13410
https://naurok.com.ua/post/top-5-idey-dlya-formuvannya-movlennevo-kompetentnosti
https://naurok.com.ua/post/rolovi-igri-yak-instrument-formuvannya-movlennevo-kompetentnosti |
Члени МК |
Обмін досвідом |
4 |
Про підсумки проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнських
учнівських олімпіад та участь у ІІ (районному/міському) етапі. |
Голова
МК |
Аналіз |
5 |
Про проведення семестрових контрольних робіт з метою
визначення рівня сформованості предметних компетентностей учнів. |
Заст.дир.з
НВР |
Тексти КР |
|
|
|
|
|
Робота між засіданнями |
|
|
1 |
Створити
кейс інтерактивних завдань для формування комунікативної компетентності учнів.
https://naurok.com.ua/intelektualna-movoznavcha-gra-scho-de-koli-147739.html
https://urok-ua.com/ihry-na-urokah-ukrajinskoji-movy/
https://learningapps.org/29133535
https://learningapps.org/3090750
https://naurok.com.ua/metodichniy-material-tema-igri-na-urokah-istori-201302.html
https://naurok.com.ua/igri-na-urokah-angliysko-movi-v-nush-161322.html
|
Члени МК |
Дидактичні
матеріали |
2 |
Організувати
взаємовідвідування уроків вчителями, які викладають у 5-7-х класах, з метою
обміну досвідом упровадження інноваційних методів і прийомів навчання в
класах НУШ. |
Вчит.,
які виклад. у 5-7-х кл. |
Обмін
досвідом |
3 |
Опрацювати
фахову літературу з питань самоосвіти. |
Члени МК |
Картотека
ППД |
|
|
|
|
ЗАСІДАННЯ №3 14.01.2025
р.
Дата
проведення
Методичний порадник. «Кейс-технологія як сучасний бренд в
освіті»
№ |
Питання
для обговорення |
Відповідальний
за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Кейс-метод як
спосіб формування життєвих компетентностей учнів.
https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-kejs-tehnologii-na-urokah-anglijskoi-movi-177852.html
https://vseosvita.ua/library/vikoristanna-kejs-metodu-ak-interaktivnogo-metodu-navcanna-na-urokah-ukrainskoi-movi-ta-literaturi-172602.html
|
Вч. Укр..
мов., заруб.літ., анг. Мов._____________
|
Презентація
|
2 |
Навчаємось із задоволенням:
кейс-уроки мовно-літературної галузі.
https://grcprpp.gov.ua/news/1655471498/
https://mila.co.ua/2018/11/07/kejs-urok-pisni-zymovogo-tsyklu/#more-172
https://vseosvita.ua/library/urok-kejs-z-ukrainskoi-literaturi-v-10-klasi-398991.html |
Вч.укр.мови
та літ. ________ |
Практикум
|
3 |
Про результати контрольних зрізів знань за І семестр 2024-2025
н.р. та систему роботи щодо усунення прогалин у знаннях учнів. |
Заст..дир.з
НВР |
Аналіз |
4 |
Презентація
досвіду роботи вчителів, які атестуються. |
____________ |
Портфоліо |
|
|
|
|
|
Робота між засіданнями |
|
|
1 |
Розробити
й систематизувати дидактичні матеріали для використання кейс-технології в
освітньому процесі. |
Члени МК |
Дидактичні
матеріали |
2 |
Провести
відкриті уроки за графіком. |
Члени МК |
Аналіз |
3 |
Провести
Шевченківський день |
Вчителі -
предметники. |
Звіт |
ЗАСІДАННЯ №4 ___________________
Дата
проведення
Скарбівниця творчого вчителя. «Формування креативної особистості через розвиток її творчих здібностей»
№ |
Питання
для обговорення |
Відповідальний
за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Розвиток творчої особистості в сучасному освітньому
просторі.
https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5810
https://osvita.eeipsy.org/index.php/eeip/article/download/115/112
http://obrii.org.ua/usec/storage/article/Shavlova_2024_329.pdf
|
Вч.укр.мови та літ. _____________ |
Захист проєкту |
2 |
Розвиток
креативного мислення учнів як шлях до самоосвіти та самореалізації.
https://www.youtube.com/watch?v=HQgqHgikeSk
https://naurok.com.ua/mayster-klas-kreativne-mislennya-na-urokah-istori-229649.html
https://vseosvita.ua/library/embed/0100bcxr-1d00.docx.html
|
Вчителі -предметники |
Презентація |
3 |
Інноваційні
технології навчання як інструмент формування креативної особистості.
https://vseosvita.ua/c/pedagogy/post/35576
https://ostrozhecka-gromada.gov.ua/news/1612534474/
|
Члени МК |
Обмін досвідом |
4 |
Про підсумки роботи з обдарованими та здібними школярами. |
Заст..дир.з
НВР |
Рейтинговий аналіз |
5 |
Про підготовку та проведення ДПА в 9, 11 кл., ЗНО / НМТ в
11 кл. |
Заст..дир.з
НВР |
Рекомендації |
|
|
|
|
|
Робота між засіданнями |
|
|
1 |
Розробити диференційовані завдання для розвитку
творчих здібностей учнів. |
Члени МК |
Дидактичні
матеріали |
2 |
Організувати
систему повторення навчального матеріалу з метою підготовки до річних
контрольних робіт, ДПА, ЗНО / НМТ. |
Члени МК |
Методичні
рекомендації |
3 |
Провести
контрольні роботи, ДПА. |
Члени МК |
Моніторинг
|
4 |
Підготувати
самоаналіз роботи, моніторинг навчальних досягнень учнів за рік. |
Члени МК |
Портфоліо
ШМК |
ЗАСІДАННЯ №5 10.06.2025
р.
Дата проведення
Методична сесія. «Майстерність учителя в умовах
реформування освіти: підсумки роботи ПС за 2024-2025 н.р.»
№ |
Питання для обговорення |
Відповідальний за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Звіти
про підсумки роботи за 2024-2025 н.р. Перевибори
голови ПС |
Голова
ПС |
Аналіз
|
2 |
Про
стан виконання навчальних планів і програм. |
Члени МК |
Аналіз |
3 |
Про
моніторингове дослідження навчальних досягнень учнів у 2024-2025 н.р.
|
Голова
МК |
Моніторинг
|
5 |
Самоосвіта
– час для себе. Підбірка онлайн-платформ для самоосвіти. https://mon.gov.ua/ua/news/platformi-dlya-vdoskonalennya-navichok-i-samorozvitku
https://vseosvita.ua/library/majsternist-vcitela-v-umovah-reformuvanna-osviti-99841.html |
Голова
МК
|
Звіт |
Списки
членів методичного об’єднання
№ №
з/п |
П І Б |
Рік наро дження |
Місце роботи |
Посада |
Кл.кер. |
Назва навч закл., який закінчено |
Спец
вчит. за одерж освітою |
Заг. пед стаж |
1 11
|
Глущенко Юлія Григорівна |
1977 |
Торговицький ліцей |
учитель |
5 |
Уманський державний педагогічний універ. ім. П.Г. Тичини 2001 р |
Укрмова, літ, заруб.літ |
30 |
22
|
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
1977 |
Торговицький ліцей |
ЗД з НВР учитель |
Уманський державний педагогічний універ. ім. П.Г. Тичини 1999 р. |
уч укр.мови та літ. народозн. |
25 |
|
3 33
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
1982 |
Торговицький ліцей |
Директор Учитель заруб. літ |
Уманський державний педагогічний універ. ім.
П.Г. Тичини 2012 р. |
уч. укр.мови та
літер. зарубіжна література |
17 |
|
4
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
1992 |
Торговицький ліцей
|
уч. історії правознавства |
9 |
Кіровоград. педінститут В.Винниченка 2010 |
уч. історії правознавства |
12 |
55
|
Екало Наталя Миколаївна
|
1968 |
Торговицький ліцей |
Уч. Англ.. мови |
8 |
Калузький педінститут 1989 |
уч.поч. класів іноз.
мова
|
35 |
6
66
|
Попільняк Олена Федорівна |
1989 |
Торговицький ліцей |
Уч. Укр. літ |
|
Уманський педуніверситет |
|
13 |
77 |
Журавка
Євгенія Олександрівна
|
1991
|
Торговицький ліцей |
Уч.
Англ.. мов. Нім. мов
|
7- Б |
Уманський
державний педагогічний університет імені П.Г. Тичини |
Уч.
англійська мова, німецька мова, зарубіжна література
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Списки
членів педагогічної спільноти
№ № з/п |
П І Б |
Рік ост. атест. |
Категорія |
Науково-методична, навчально-виховна проблеми
над якими працює вчитель |
Звання відзнаки нагороди |
Доручення в ПС |
Домашня адреса |
1 11
|
Глущенко Юлія Григорівна |
2023 |
І |
Розвиток творчих здібностей
учнів на уроках словесності |
ГР. В.О. 2017 |
Голова МО |
С. Торговиця Вул. Л. Українки, 98 |
2 22 2
|
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
2021 |
вища Ст. вч |
Розвиток пізнавальної активності та
самостійності учнів на уроках української мови та літератури |
Подяка У.О. 2021.
|
секретар |
Смт. Новоархангелськ Вул. Слави кв.2 |
3 33 3 |
Шевчук Наталія Анатоліївна |
|
І |
Візуалізація на уроках зарубіжної літератури |
ГР. В.О.2021 р.
|
Член пед. спільноти |
С. Торговиця, вул. Козацька, 8 |
4 44 4
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
2022 |
|
Метод проєктів як один із шляхів розвитку
творчої активності учнів.
|
|
Член пед. спільноти |
С. Новоархангельськ, вул.. Пархоменка, 49 |
5 55 5
|
Екало Наталя Миколаївна
|
2023 |
І |
Застосування інтерактивних технологій – один із
шляхів виховання активної особистості
на уроках англійської мови |
Член пед. спільноти |
С. Новоархангельськ, вул. Гагаріна, 14 |
|
6 66 |
Попільняк Олена Федорівна |
2024 |
|
Активізація пізнавальної
діяльності учнів на уроках культури добросусідства через використання
інтерактивних методів навчання |
Член пед. спільноти |
С. Торговиця, пров. Зелений, 1 |
|
77 |
Журавка Євгенія Олександрівна |
|
|
Використання
штучного інтелекту для розробки інтерактивних завдань з англійської мови для
учнів початкових і середніх класів |
|
Член пед.
спільноти |
Сел. Новоархангельськ
|
План
проведення відкритих уроків
І семестр
№ № з/п п |
Дата |
Клас |
Предмет |
Тема уроку |
Вчитель, що проводить урок |
1
|
03.12.2024 |
7 |
Українська мова
|
Безособові речення
|
Глущенко Юлія Григорівна |
2
|
07.12.2023 |
7 |
Українська мова |
|
Слюсаренко Оксана
Віталіївна |
3
|
14.12.2023 |
6 |
Зарубіжна література |
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
4
|
22.11.2023 |
7 |
Історія України |
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
5
|
05.11.24 |
7 |
Англ. мова |
Кухонні
девайси та прибори. Опрацювання нових ЛО , вживання їх у мовленні |
Екало Наталя Миколаївна
|
6
|
29.11.
2023 |
5 |
Культура добросусідства |
Ресурси і потреби людини |
Попільняк Олена Федорівна |
|
26.
09.2024 |
5 |
англ.
мова
|
День
Європейських мов
|
Журавка
Євгенія Олександрівна |
|
|
|
|
|
|
План
проведення відкритих уроків
ІІ семестр
№ п/п |
Дата |
Клас |
Предмет |
Тема уроку |
Вчитель,
що проводить урок |
1
|
03.03.2025 |
9 |
Українська
література
|
Таємничі пригоди Андрія Кокотюхи
"Гімназист і Чорна рука" |
Глущенко Ю Г. |
2
|
12.03.2025 |
7 |
Українська
література
|
|
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
3
|
21.03.2025 |
5 |
Зарубіжна література |
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
4
|
22.02.2024 |
8 |
Історія України |
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
5
|
06.02.25
|
4 |
Англ. мова |
Світ
навколо нас. Природні об'єкти. Опрацювання нових ЛО, вживання їх у мовленні
|
Екало Наталя Миколаївна
|
6
|
15.03.2025 |
5 |
Культура добросусідства |
|
Попільняк Олена Федорівна |
|
11.03.2024 |
11 |
Англ. мова |
«Cinemas and
films»
|
Журавка
Євгенія Олександрівна |
|
|
|
|
|
|
Аналіз
роботи
педагогічної спільноти учителів суспільно-гуманітарного циклу
Протягом 2024-2025 н.р. педагогічна
спільнота учителів суспільно-гуманітарного циклу
працювала над реалізацією науково-методичної проблеми
«Використання інтерактивних методів навчання як способу підвищення ключових
компетентностей учасників освітнього процесу»
Основною
метою роботи ПС стало впровадження концепції Нової української школи;
формування творчого, професійно компетентного вчителя; формування ключових та
предметних компетентностей учня, здатного до усвідомленого вибору сфер його
подальшої успішної життєдіяльності.
Робота
ПС сприяла підвищенню професійного рівня кожного вчителя. Реалізація
компетентнісного підходу в навчально-виховному процесі здійснювалася шляхом
вивчення науково-теоретичних питань, презентації педагогічних знахідок,
набутків, широкого впровадження інноваційних педагогічних технологій, зокрема
формувального оцінювання, педагогіки партнерства, елементів інтерактивного
навчання, технології розвитку критичного мислення та проблемно-пошукової
діяльності. Посилилася увага до пошуків ефективних форм та методів роботи,
спрямованих на реалізацію концепції Нової української школи, формування ключових
компетентностей, мовних та читацьких умінь і навичок, культури мовлення,
розвитку творчих здібностей школярів, їх пізнавальних інтересів, формування
активної громадянської позиції.
З
метою підвищення мотивації до навчання та розвитку пізнавальної діяльності
учнів різного рівня знань усі члени ПС реалізують
індивідуально-диференційований підхід.
У
2024-2025 н.р. члени ПС продовжили роботу над організацією
навчально-виховного процесу в умовах воєнного стану,
тому предметом обговорення стали такі питання:
1)
удосконалення технологій дистанційного навчання;
2)
використання різних форм дистанційної комунікації між учасниками
освітнього процесу (соціальних мереж, сайтів, блогів, освітніх платформ,
відеоуроків тощо);
3)
використання програм для перевірки знань, хмарних сервісів тощо.
З
метою забезпечення якості навчально-виховного процесу вчителі використовували
різні платформи та вебсервіси: Google Meet, Viber, Learningapps, Learning.ua, ВШО (Всеукраїнська школа онлайн), Classtime, Всеосвіта,
НаУрок та інші, що дало можливість охопити навчанням 100% учнів.
Протягом
навчального року вчителі провели значну роботу з обдарованими та здібними учнями.
Під керівництвом
вчителів-предметників учні здобули призові місця у предметних олімпіадах та
конкурсах:
Призерами
стали:
Петренко Яна (8
кл.) – І місце у ІІ етапі Всеукраїнської
учнівської
олімпіади з історії
Бондаренко Каріна
Юріївна (6 кл.) – І місце у ІІ етапі ХV
Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської
молоді імені Тараса Шевченка
Буртна Ема (7 кл.) – І місце у ІІ
етапі ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу
учнівської та студентської молоді імені
Тараса Шевченка
Явтушенко Катерина
(10 кл. ) – І місце у
ІІ етапі ХV Міжнародного
мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка
Сінкевич Вікторія (11) – І місце у ІІ етапі ХV Міжнародного мовно-літературного
конкурсу учнівської та студентської молоді
імені Тараса Шевченка
Маслюк Галина (5
кл.) –
І місце у II етапі ХХV
Міжнародного конкурсу з української мови
імені Петра Яцика
Бондаренко Каріна (6кл.) – І
місце у II етапі ХХV Міжнародного
конкурсу з української мови імені Петра
Яцика
Петренко Яна (8 кл.) – І місце у II етапі ХХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
Явтушенко Катерина (10 кл.) – І місце у II етапі ХХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
Петренко
Яна (8 кл.) – 3 місце в обласному етапі Малої Академії наук в розділі
«Інсайти сьогодення», секції «Англійська мова та англомовна література».
Аналіз
результатів індивідуальних досягнень учнів в олімпіадах та конкурсах свідчить
про результативну роботу з обдарованими учнями.
У
2024-2025 н.р. вчителі проводили позаурочну та позакласну роботу. Було
організовано індивідуальні заняття та консультації з обдарованими та здібними учнями.
Проведено виховні заходи учителями-предметниками. Крім цього,
учителі ПС суспільно-гуманітарного
циклу долучилися до відзначення Дня української писемності та мови, Дня
рідної мови та Шевченкових днів. Вчителями - предметниками були проведені
виховні години, бесіди, вікторини, конкурси малюнків, мовознавчі ігри та
турніри, інформаційні хвилинки, квести, на яких учні мали змогу поринути у
багатий світ краси і принад рідної української мови, вшанувати пам’ять видатних
діячів нашого народу, завдяки яким вона сьогодні у нас є. Конкурси, предметні ігри
й турніри спонукали учнів до творчості й пізнання, викликали ще більший інтерес
та бажання вчитися, сприяли розвитку креативності, вчили бути спостережливими,
кмітливими та винахідливими.
Учні школи разом із учителями
традиційно долучилися до написання щорічного Всеукраїнський радіодиктанту
національної єдності.
Аналіз
результатів позакласної та позаурочної роботи свідчить про ефективність цієї
діяльності.
Головні завдання методичного
об’єднання суспільно-гуманітарного циклу у наступному навчальному році:
·
Продовжити впровадження основних положень концепції Нової
української школи в 5-7 класах
·
забезпечення
умов для професійної самореалізації вчителів;
·
забезпечення
виховного впливу на учнів;
·
впровадження
у педагогічну діяльність інноваційних технологій навчання й виховання;
·
продовження
роботи зі створення навчально-методичної бази;
·
забезпечення
виконання документів МОН України;
·
впровадження
у навчально-виховний процес передового педагогічного досвіду; стимулювання
професійного зростання, підвищення педагогічної майстерності ;
·
підготовка
учнів до олімпіад та конкурсів.
Тож наші
вчителі завжди у пошуках шляхів, форм і методів, які б давали можливість
розвивати в учнів здатність мислити та бути творчими людьми.
ЗАСІДАННЯ №2 ___________________
Дата
проведення
Простір
креативних ідей. «Сучасні підходи до формування мовленнєвої компетентності»
№ |
Питання
для обговорення |
Відповідальний
за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Формування
та розвиток мовленнєвої компетентності учнів шляхом використання інноваційних
технологій та креативних завдань.
http://eprints.zu.edu.ua/15016/1/%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf |
Вч.укр.мови
та літ. ____________ |
Презентація |
2 |
Методи і прийоми формування
мовленнєвої компетентності. https://core.ac.uk/download/pdf/42976319.pdf
https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/3754/3285
|
Вч.укр.мови та літ. ____________ |
Доповідь |
3 |
Комунікативні
вправи як засіб формування мовленнєвої компетентності.
http://gomin.gospmr.org/?p=13410
https://naurok.com.ua/post/top-5-idey-dlya-formuvannya-movlennevo-kompetentnosti
https://naurok.com.ua/post/rolovi-igri-yak-instrument-formuvannya-movlennevo-kompetentnosti |
Члени МК |
Обмін досвідом |
4 |
Про підсумки проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнських
учнівських олімпіад та участь у ІІ (районному/міському) етапі. |
Голова
МК |
Аналіз |
5 |
Про проведення семестрових контрольних робіт з метою
визначення рівня сформованості предметних компетентностей учнів. |
Заст.дир.з
НВР |
Тексти КР |
6 |
Звіт про проходження курсової перепідготовки. |
Члени МК |
Аналіз |
|
Робота між засіданнями |
|
|
1 |
Створити
кейс інтерактивних завдань для формування комунікативної компетентності учнів. https://padlet.com/myfreespace221/1-4-1baubb6o66qk0i0q
https://naurok.com.ua/intelektualna-movoznavcha-gra-scho-de-koli-147739.html
https://urok-ua.com/ihry-na-urokah-ukrajinskoji-movy/
https://learningapps.org/29133535
|
Члени МК |
Дидактичні
матеріали |
2 |
Вчит.,
які виклад. у 5-6-х кл. |
Обмін
досвідом |
|
3 |
Перевірити
зошити із зарубіжної літератури: дотримання критеріїв оцінювання, єдиного
орфографічного режиму.
|
_____________ |
Аналіз |
4 |
Опрацювати
фахову літературу з питань самоосвіти. |
Члени МК |
Картотека
ППД |
ЗАСІДАННЯ №3 ___________________
Дата
проведення
Методичний порадник. «Кейс-технологія як сучасний бренд в освіті»
№ |
Питання
для обговорення |
Відповідальний
за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Кейс-метод як
спосіб формування життєвих компетентностей учнів.
https://naurok.com.ua/keys-tehnologiya-yak-suchasniy-brend-v-osviti-223507.html
https://naurok.com.ua/post/keys-uroki-yak-pov-yazati-navchannya-z-realnim-zhittyam |
Вч.
заруб.літ. _____________
|
Презентація
|
2 |
Кейс-урок:
від А до Я.
https://www.creativeschool.com.ua/blog/kejs-tehnologiyi-u-navchanni/
https://unicorn.itstep.org/blog/case-studies-what-are-they-and-what-are-their-advantages
https://nus.org.ua/view/yak-pochaty-vykorystovuvaty-metod-kejsiv-na-urokah/
https://super.urok-ua.com/keys-metod-yak-instrument-formuvannya-zhittyevih-kompetentnostey-uchniv/
|
Вч.укр.мови
і літ. __________ |
Доповідь
|
3 |
Навчаємось із задоволенням:
кейс-уроки мовно-літературної галузі.
https://grcprpp.gov.ua/news/1655471498/
https://mila.co.ua/2018/11/07/kejs-urok-pisni-zymovogo-tsyklu/#more-172
https://vseosvita.ua/library/urok-kejs-z-ukrainskoi-literaturi-v-10-klasi-398991.html |
Вч.укр.мови
та літ. ________ |
Практикум
|
4 |
Про результати контрольних зрізів знань за І семестр 2024-2025
н.р. та систему роботи щодо усунення прогалин у знаннях учнів. |
Заст..дир.з
НВР |
Аналіз |
5 |
Про
результати перевірки зошитів із зарубіжної літератури: дотримання критеріїв
оцінювання, єдиного орфографічного режиму.
|
_____________ |
Аналіз |
6 |
Презентація
досвіду роботи вчителів, які атестуються. |
____________ |
Портфоліо |
|
Робота між засіданнями |
|
|
1 |
Розробити й систематизувати дидактичні
матеріали для використання кейс-технології в
освітньому процесі. |
Члени МК |
Дидактичні
матеріали |
2 |
Перевірити
зошити з української мови та літератури в 5-11 кл.: дотримання орфографічного
режиму, рівень виконання класних робіт та домашніх завдань. |
___________ |
Аналіз |
3 |
Провести
відкриті уроки за графіком. |
Члени МК |
Аналіз |
4 |
Провести
Шевченківський тиждень. |
Вчителі
укр.мови та літ. |
Звіт |
ЗАСІДАННЯ №4 ___________________
Дата
проведення
Скарбівниця
творчого вчителя. «Формування креативної особистості через розвиток її творчих здібностей»
№ |
Питання
для обговорення |
Відповідальний
за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Розвиток творчої особистості в сучасному освітньому
просторі.
https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5810
https://osvita.eeipsy.org/index.php/eeip/article/download/115/112
http://obrii.org.ua/usec/storage/article/Shavlova_2024_329.pdf
|
Вч.укр.мови та літ. _____________ |
Захист проєкту |
2 |
Розвиток
креативного мислення учнів як шлях до самоосвіти та самореалізації.
https://www.youtube.com/watch?v=HQgqHgikeSk
|
Вч.заруб.літ.______________ |
Презентація |
3 |
Інноваційні
технології навчання як інструмент формування креативної особистості.
https://vseosvita.ua/c/pedagogy/post/35576
https://ostrozhecka-gromada.gov.ua/news/1612534474/
|
Члени МК |
Обмін досвідом |
4 |
Про підсумки роботи з обдарованими та здібними школярами. |
Заст..дир.з
НВР |
Рейтинговий аналіз |
5 |
Про підготовку та проведення ДПА в 9, 11 кл., ЗНО / НМТ в
11 кл. |
Заст..дир.з
НВР |
Рекомендації |
6 |
Про стан ведення зошитів з української мови та літератури
в 5-11 кл.: дотримання орфографічного режиму, рівень виконання класних робіт
та домашніх завдань. |
___________ |
Аналіз |
|
Робота між засіданнями |
|
|
1 |
Розробити диференційовані
завдання для розвитку творчих здібностей учнів. |
Члени МК |
Дидактичні
матеріали |
2 |
Організувати
систему повторення навчального матеріалу з метою підготовки до річних
контрольних робіт, ДПА, ЗНО / НМТ. |
Члени МК |
Методичні
рекомендації |
Провести
контрольні роботи, ДПА. |
Члени МК |
Моніторинг
|
|
4 |
Підготувати
самоаналіз роботи, моніторинг навчальних досягнень учнів за рік. |
Члени МК |
Портфоліо
ШМК |
ЗАСІДАННЯ №5 ___________________
Дата проведення
Методична сесія. «Майстерність учителя в умовах
реформування освіти: підсумки роботи МК за 2024-2025 н.р.»
№ |
Питання для обговорення |
Відповідальний за підготовку |
Форма узагальнення |
1 |
Звіти
вчителів про підсумки роботи за 2024-2025 н.р. |
Члени МК |
Самоаналіз
роботи |
2 |
Про
стан виконання навчальних планів і програм. |
Члени МК |
Аналіз |
3 |
Аналіз
результатів адміністративних контрольних зрізів. |
Заст.дир.з
НВР |
Аналіз |
4 |
Про
моніторингове дослідження навчальних досягнень учнів у 2024-2025 н.р.
|
Голова
МК |
Моніторинг
|
5 |
Самоосвіта
– час для себе. Підбірка онлайн-платформ для самоосвіти. https://mon.gov.ua/ua/news/platformi-dlya-vdoskonalennya-navichok-i-samorozvitku
https://vseosvita.ua/library/majsternist-vcitela-v-umovah-reformuvanna-osviti-99841.html |
Голова
МК
|
Звіт |
Списки
членів методичного об’єднання
№ п/п |
П І Б |
Рік наро дження |
Місце роботи |
Посада |
Кл.кер. |
Назва навч закл., який закінчено |
Спец
вчит. за одерж освітою |
Заг. пед стаж |
1
|
Глущенко Юлія Григорівна |
1977 |
Торговицький ліцей |
учитель |
11 |
Уманський державний педагогічний універ. ім. П.Г. Тичини 2001 р |
Укрмова, літ, заруб.літ |
28 |
2
|
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
1977 |
Торговицький ліцей |
ЗД з НВР учитель |
Уманський державний педагогічний універ. ім. П.Г. Тичини 1999 р. |
уч укр.мови та літ. народозн. |
24 |
|
3
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
1982 |
Торговицький ліцей |
Директор Учитель заруб.
літ |
Уманський державний педагогічний універ. ім. П.Г. Тичини 2012 р. |
уч.
укр.мови та літер. зарубіжна література |
16 |
|
4
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
1992 |
Торговицький ліцей
|
уч. історії правознавства |
8 |
Кіровоград. педінститут В.Винниченка
2010 |
уч. історії правознавства |
11 |
5
|
Екало Наталя Миколаївна
|
1968 |
Торговицький ліцей |
Уч. Англ.. мови |
|
Калузький педінститут 1989 |
уч.поч.
класів іноз. мова
|
34 |
6
|
Попільняк Олена Федорівна |
1989 |
Торговицький ліцей |
|
|
Уманський педуніверситет |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Списки
членів педагогічної спільноти
№ п/п |
П І Б |
Рік ост. атест. |
Категорія |
Науково-методична, навчально-виховна проблеми
над якими працює вчитель |
Звання відзнаки нагороди |
Доручення в ПС |
Домашня адреса |
1
|
Глущенко Юлія Григорівна |
2023 |
І |
Розвиток творчих здібностей
учнів на уроках словесності |
Голова МО |
С. Торговиця Вул. Л. Українки, 98 |
|
2
|
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
2021 |
вища Ст. вч |
Розвиток пізнавальної активності та
самостійності учнів на уроках української мови та літератури |
Подяка У.О. 2021.
|
секретар |
Смт. Новоархангелськ Вул. Слави кв.2 |
3
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
|
І |
Візуалізація на уроках зарубіжної літератури |
ГР. В.О.2021 р.
|
Член пед. спільноти |
С. Торговиця, вул. Козацька, 8 |
4
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
2022 |
|
Метод проєктів як один із шляхів розвитку
творчої активності учнів.
|
|
Член пед. спільноти |
С. Новоархангельськ, вул..
Пархоменка, 49 |
5
|
Екало Наталя Миколаївна
|
2023 |
І |
Застосування інтерактивних технологій – один із
шляхів виховання активної особистості
на уроках англійської мови |
Член пед. спільноти |
С. Новоархангельськ, вул.
Гагаріна, 14 |
|
6
|
Попільняк Олена Федорівна |
2024 |
|
«Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках культури добросусідства через
використання інтерактивних методів навчання» |
Член пед. спільноти |
С. Торговиця, пров. Зелений, 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
План
проведення відкритих уроків
І семестр
№ п/п |
Дата |
Клас |
Предмет |
Тема уроку |
Вчитель, що проводить урок |
1
|
28.11.2023 |
7 |
Українська
мова
|
Не з дієсловами |
Глущенко Юлія Григорівна |
2
|
07.12.2023 |
7 |
Українська мова |
Дієприкметник як особлива форма дієслова:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
3
|
14.12.2023 |
6 |
Зарубіжна література |
«Микола
Васильович Гоголь «Ніч перед
Різдвом».Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання
фантастичного і реального»
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
4
|
22.11.2023 |
7 |
|
«Культура
РусіУкраїни в другій половині ХІ — першій половині ХІІІ ст.» |
Скупенко Мирослава Валеріївна |
5
|
18.10.23 |
6 |
Англ. мова |
Сім'я. Риси характеру. Зовнішність.
|
Екало Наталя Миколаївна
|
6
|
29.11.2023 |
5 |
Культура добросусідства |
«Особисті, родинні та загальнолюдські цінності. Що таке «цінності» і які вони бувають?» Посилання: https://docs.google.com/presentation/d/1VPuZRx 5pvqiUp2aVfYNRzVl- 909Hos6b/edit#slide=id.p1 |
Попільняк Олена Федорівна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
План
проведення відкритих уроків
ІІ семестр
№ п/п |
Дата |
Клас |
Предмет |
Тема уроку |
Вчитель, що проводить урок |
1
|
20.03.2024 |
9 |
Українська
література
|
Т. Шевченко. «Вічна» тема матері й сина.
Еволюція жіночого образу у творах Т. Шевченка. Романтичний тип втілення теми
жіночої долі. «Катерина» |
Глущенко Ю Г. |
2
|
12.03.2024 |
7 |
Українська
література
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або
Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний
вибір кожного |
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
3
|
21.03.2024 |
5 |
Зарубіжна література |
Редьярд
Кіплінг «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в
них людських рис»
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
4
|
22.02.2024 |
8 |
Історія України |
«Початок Національно-визвольної війни. Події 1648—1649 рр.»
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
5
|
25.01.2024 |
5 |
Англ. мова |
Погода.Сезонний одяг |
Екало Наталя Миколаївна
|
6
|
15.03.2024 |
5 |
Культура добросусідства |
Гендерні стереотипи в різних культурах https://docs.google.com/presentation/d/1zLXh4C 9zLTOPmqVMNGbaJZp1eSshGcFf/edit?usp=sh aring&ouid=116721855041327665106&rtpof=tr ue&sd=true |
Попільняк Олена Федорівна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11111111111
07 січня 2025 року відбулося засідання педагогічної спільноти
учителів суспільно-гуманітарного циклу. Тематика засідання: «ОСОБЛИВОСТІ
ОЦІНЮВАННЯ: 5-7 кл. НУШ»
Основні питання обговорення:
Характеристика групи результатів оцінювання в НУШ:
Особистісні результати (виховання цінностей, емоційний
інтелект, комунікативні навички).
Предметні результати (засвоєння навчального матеріалу,
знання та вміння в межах предметів гуманітарного циклу).
Метапредметні результати (формування умінь критичного
мислення, здатності до співпраці, розв’язання проблем).
Формувальне оцінювання як основний інструмент НУШ:
Використання щоденних спостережень, самооцінки учнів,
роботи в групах та проектів.
Надання якісного зворотного зв’язку учням і батькам.
Підсумкове оцінювання:
Особливості застосування у гуманітарних дисциплінах
(мовно-літературна освіта, історія, громадянська освіта).
Складання тематичних оцінок із урахуванням не лише
результатів контрольних робіт, а й участі у дискусіях, творчих проєктах,
позакласній роботі.
Проблеми та виклики:
Недостатня інтеграція метапредметних результатів у
підсумкові оцінки.
Невідповідність деяких форм оцінювання реальним
досягненням учнів.
Труднощі з інтерпретацією результатів для батьків та
самих учнів.
Учасники дійшли висновку, що оцінювання в НУШ повинно бути спрямоване не лише на перевірку знань, а й на розвиток особистісних якостей та метапредметних умінь.
Планування та облік
роботи
педагогічної спільноти
учителів гуманітарного
циклу предметів
Торговицького ліцею імені
Є.Ф. Маланюка
на 2023-2024 навчальний
рік
Проблема, над якою працює школа
Удосконалення
навчально-виховного процесу через створення інноваційного простору в системі
науково-методичної роботи з учителями суспільно-гуманітарного циклу
Методична проблема «Професійне зростання
педагога через формування інноваційного освітнього простору»
Навчальна проблема «Забезпечення якості освіти
шляхом формування ключових компетентностей учасників освітнього процесу»
Проблема, над якою працює педагогічна спільнота
Використання
інтерактивних методів навчання як способу підвищення ключових
компетентностей учасників освітнього процесу
Основні
завдання ПС на
2023/2024навчальний рік:
Враховуючи
результати аналізу методичної роботи за минулий навчальний рік, у 20232/2024
навчальному році методична робота спрямована на:
- вдосконалення методичної роботи з вчителями методичного об’єднання,
- підвищення
рівня методичної роботи, фахового рівня педагогічних працівників, їх готовності
до інноваційної діяльності з метою створення необхідних умов для всебічного розвитку
учнів, збереження та зміцнення їх здоров’я та соціальної адаптації, формування
в них цілісної системи соціальних, загальних та предметних компетентностей на
основі особистісного підходу до потреб і можливостей учнів;
- вивчення
та впровадження методик і прийомів компетентнісного підходу у
викладанні предметів, що покликані забезпечити соціалізацію учнів та їхню інтеграцію
в сучасне суспільство, формування в них стійких моральних принципів й
світоглядні орієнтири, виховання особистості із національною свідомістю,
громадянськими якостями й критичним мисленням, здатною до творчого вирішення
життєвих задач, саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін та
викликів;
- організація безперервного удосконалення фахової
майстерності та підвищення професійної компетентності вчителів методичного об’єднання;
- вивчення, узагальнення і поширення ефективного
педагогічного досвіду;
- оволодіння
навичками самоаналізу, інноваційними технологіями, найдосконалішими формами,
методами та прийомами навчання учнів під
час воєнного стану 2023/2024 навчального року;
- розвиток
пізнавальних інтересів, творчих та інтелектуальних здібностей, практичних навичок
учнів;
-
вивчення і оволодіння сучасними методами інноваційних технологій в
науково-дослідницької і проєктної діяльності;
-
упровадження інноваційних технологій на
уроках гуманітарного циклу;
- викладання
предметів: «Українська мова», «Українська література», «Історія України», «Українознавство»,
«Розвиток мовлення» за програмами
Міністерства освіти і науки України;
- викладання предметів гуманітарного циклу
учителями педагогічної спільноти, керуючись «Методичними рекомендаціями щодо
викладання навчальних дисциплін у 2023/2024
навчальному році».
- продовження роботи вчителями ПС об’єднання над педагогічною проблемою: « Використання
інтерактивних методів навчання як способу підвищення ключових
компетентностей учасників освітнього процесу»
I
засідання (серпень)
Засідання
підсумок-перспектива
Тема:
Опрацювання офіційних документів МОН України на 2023-2024 н.р.
та
спрямування роботи МО в новому навчальному році
Зміст роботи |
Вид роботи |
1. Аналіз роботи вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2022-2023 н.р. 2. Обговорення та погодження плану роботи
ПС на 2022 -2023.. н.р. з урахуванням творчих можливостей учителів і
дистанційної форми роботи школи 3. Вивчення методичних рекомендацій щодо викладання предметів у 5-9 та 10 і
11 класах на 2022-2023 н.р. та аналіз підручників 4. Адаптація учнів 5-го класу до умов навчання у середній школі 5. Про дотримання єдиного мовного режиму в закладі. 6. Методичний практикум “Інтернет-видавництва та освітні платформи:
особливості змісту діяльності щодо надання освітніх послуг” 7. Ознайомлення з положенням про атестацію та визнанням результатів
підвищення кваліфікації, переліком та особливостями супутньої документації |
Інформування
Круглий стіл
Читання,
обговорення
Інформування |
Робота між засіданнями
1. Розробка
системи завдань з дистанційного навчання, використовуючи платформи Google Meet та ін. та мережі VIBER, TELEGRAM
2. Участь у
вебінарах та онлайн-консультаціях з проблем впровадження та використання
Інтернет-платформ
II
засідання (жовтень)
Засідання-консиліум
Тема:
Організація та проектування уроку з використанням інтерактивних технологій та
елементів інтегрованого навчання
Зміст роботи |
Вид роботи |
1. Про підсумки проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад,
конкурсів і турнірів суспільно-гуманітарного циклу та участь в ІІ етапі 2. Вдосконалення системи дистанційного навчання з використанням платформ Google Meet та ін. 3. Обговорення та затвердження графіку й змісту відкритих уроків та заходів
учителів, що атестуються 4. Адаптаційний період 5-класників під час вивчення предметів
суспільно-гуманітарного циклу 5. Використання сучасних освітніх технологій на уроках для формування
соціальної компетентності учнів (STEM-освіта, проектні технології,
інтегровані уроки тощо) 6. Лабораторія досвіду «Критерії оцінювання на уроках: види, варіанти,
особливості впровадження» |
Інформування
Обмін досвідом
Консультації
Обмін досвідом
Обмін досвідом
Обмін досвідом
|
Робота між засіданнями
1. Підготовка та проходження атестації членів ШМО
ІІІ
засідання (січень)
Нарада-підсумок
Тема:
Розвиток життєво-творчих компетентностей учнів на основі
особистісно-орієнтованого підходу в умовах впровадження Державного стандарту
освіти
Зміст
роботи |
Вид роботи |
1. Підсумки роботи членів МО за I
семестр, цілі та стратегії на новий навчальний семестр 2. Про підготовку учнів 9 й 11
класів до ДПА, ЗНО (НМТ), створення методичного контенту для
підготовки та проведення ДПА 3. Лабораторія досвіду «Хмарні технології на уроках суспільно-гуманітарного
циклу» як спосіб розвитку життєтворчих компетентностей учнів 4. Огляд фахових конкурсів, Інтернет-платформ та видавництв для вчительських
публікацій |
Інформування, обговорення
Обговорення, затвердження
Обмін досвідом
Інформування |
Робота між засіданнями
1. Індивідуальні коригуючи заняття з учнями з
підготовки до ЗНО (НМТ)
2. Взаємовідвідування уроків членів МО та
вчителів, що атестуються
ІV
засідання (березень)
Методична
нарада
Тема:
Освітня і самоосвітня діяльність вчителя
в
контексті розвитку його інноваційного потенціалу
Зміст
роботи |
Вид
роботи |
1. Підсумки атестації вчителів-членів МО, проблемні питання, особливості,
дотримання вимог 2. Творчі звіти вчителів, що
атестуються 3. Лабораторія досвіду «Інтегроване навчання та бінарний урок: спільне та
відмінне, особливості проведення, проблеми та перспективи їх вирішення» 4. Обмін думками з проблеми формування компетентності володіння
державною мовою на уроках суспільно-гуманітарного циклу
|
Інформування
Інформування
Обмін досвідом
Обмін досвідом |
Робота
між засіданнями
1.
Робота консультаційних пунктів, індивідуальні заняття з питань підготовки до
ДПА, НМТ.
V
засідання (травень)
Методично-організаційна
нарада
Тема:
Аналіз роботи ШМО за 202… -202… навчальний рік
Зміст
роботи |
Вид
роботи |
1. Аналіз роботи МО за навчальний рік, визначення основних пріоритетів і
напрямків роботи МО на наступний навчальний рік. 3. Складання звіту про роботу МО та результативність діяльності вчителів
у навчальному році. 4. Обговорення
пропозицій з планування та корекції планів самоосвіти членів ПС на наступний
рік. |
Інформування
Інформування
Обговорення
Обговорення |
Робота між засіданнями
1. Підготовка до ЗНО (НМТ)
План
засідань педагогічної спільноти
вчителів
суспільно-гуманітарного циклу на 2023/2024 н. р.
Дата |
Зміст |
Вид
роботи |
Відповідальний |
Примітки |
Засідання
№1 серпень |
1.
Аналіз роботи вчителів ПС суспільно-гуманітарного циклу за 2023/2024
. н.р. 2. Затвердження
плану роботи на 2023/2024 н.р.
3. Опрацювання
інструктивних документів Міністерства освіти і науки.
4. Про
організацію системної підготовки учнів до Всеукраїнських учнівських олімпіад,
інтелектуальних та інтерактивних конкурсів в 2023/2024 н.р.
5. Затвердження
календарних планів учителів української мови і літератури, зарубіжної
літератури, історії, правознавства на 2023./2024. н.р.
|
Інформація
План роботи
Повідомлення
Календарні плани
|
Глущенко Ю.Г.
керівник МО
члени ПС
Слюсаренко О.В. члени ПС
керівник МО Вчителі МО
|
|
Засідання
№2 Вересень-листопад |
|
План роботи
Інформація
План роботи
План роботи
Повідомлення
Виступ |
Глущенко Ю.Г. Слюсаренко О.В.
члени ПС
Слюсаренко О. В.
керівник МО, члени МО
|
|
Засідання
№3 Грудень-січень
|
|
Інформація
Інформація
|
Слюсаренко О.В.
Слюсаренко О.В. Члени ПС
|
|
|
|
|
|
|
Списки
членів методичного об’єднання
№ п/п |
П І Б |
Рік наро дження |
Місце роботи |
Посада |
Кл.кер. |
Назва навч закл., який закінчено |
Спец вчит. за одерж освітою |
Заг. пед стаж |
1
|
Глущенко Юлія Григорівна |
1977 |
Торговицький ліцей |
учитель |
11 |
Уманський державний педагогічний універ. ім. П.Г. Тичини 2001 р |
Укрмова, літ, заруб.літ |
28 |
2
|
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
1977 |
Торговицький ліцей |
ЗД з НВР учитель |
Уманський державний педагогічний універ. ім. П.Г. Тичини 1999 р. |
уч укр.мови та літ. народозн. |
24 |
|
3
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
1982 |
Торговицький ліцей |
Директор Учитель заруб. літ |
Уманський державний педагогічний універ. ім. П.Г. Тичини 2012 р. |
уч. укр.мови та
літер. зарубіжна
література |
16 |
|
4
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
1992 |
Торговицький ліцей
|
уч. історії
правознавства |
8 |
Кіровоград. педінститут В.Винниченка
2010 |
уч. історії
правознавства |
11 |
5
|
Екало Наталя Миколаївна
|
1968 |
Торговицький ліцей |
Уч. Англ.. мови |
|
Калузький педінститут 1989 |
уч.поч. класів іноз.
мова
|
34 |
6
|
Попільняк Олена Федорівна |
1989 |
Торговицький ліцей |
|
|
Уманський
педуніверситет |
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Списки
членів педагогічної спільноти
№ п/п |
П І Б |
Рік ост.
атест. |
Категорія |
Науково-методична, навчально-виховна проблеми над якими працює вчитель |
Звання
відзнаки нагороди |
Доручення в ПС |
Домашня адреса |
1
|
Глущенко Юлія Григорівна |
2023 |
І |
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках
словесності |
Голова МО |
С. Торговиця Вул. Л. Українки, 98 |
|
2
|
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
2021 |
вища Ст. вч |
Розвиток пізнавальної активності та самостійності учнів на уроках
української мови та літератури |
Подяка У.О. 2021.
|
секретар |
Смт. Новоархангелськ Вул. Слави кв.2 |
3
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
|
І |
Візуалізація на уроках зарубіжної літератури |
ГР. В.О.2021 р.
|
Член пед. спільноти |
С. Торговиця, вул. Козацька, 8 |
4
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
2022 |
|
Метод проєктів як
один із шляхів розвитку творчої активності учнів.
|
|
Член пед. спільноти |
С. Новоархангельськ, вул.. Пархоменка, 49 |
5
|
Екало Наталя Миколаївна
|
2023 |
І |
Застосування інтерактивних технологій – один із
шляхів виховання активної особистості
на уроках англійської мови |
Член пед. спільноти |
С. Новоархангельськ, вул. Гагаріна, 14 |
|
6
|
Попільняк Олена Федорівна |
2024 |
|
«Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках культури добросусідства через використання інтерактивних методів навчання» |
Член пед. спільноти |
С. Торговиця, пров. Зелений, 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
План
проведення відкритих уроків
І семестр
№ п/п |
Дата |
Клас |
Предмет |
Тема уроку |
Вчитель, що проводить урок |
1
|
28.11.2023 |
7 |
Українська
мова
|
Не з дієсловами |
Глущенко Юлія Григорівна |
2
|
07.12.2023 |
7 |
Українська мова |
Дієприкметник
як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль |
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
3
|
14.12.2023 |
6 |
Зарубіжна література |
«Микола Васильович Гоголь «Ніч перед Різдвом».Українські народні
традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального»
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
4
|
22.11.2023 |
7 |
Історія України |
«Культура РусіУкраїни в другій половині ХІ — першій
половині ХІІІ ст.» |
Скупенко Мирослава Валеріївна |
5
|
18.10.23 |
6 |
Англ. мова |
Сім'я. Риси характеру. Зовнішність.
|
Екало Наталя Миколаївна
|
6
|
29.11.2023 |
5 |
Культура добросусідства |
«Особисті, родинні та загальнолюдські цінності. Що таке
«цінності» і які вони бувають?» Посилання: https://docs.google.com/presentation/d/1VPuZRx |
Попільняк Олена Федорівна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
План
проведення
відкритих уроків
ІІ
семестр
№ п/п |
Дата |
Клас |
Предмет |
Тема уроку |
Вчитель, що проводить урок |
1
|
20.03.2024 |
9 |
Українська
література
|
Т. Шевченко. «Вічна» тема матері й сина.
Еволюція жіночого образу у творах Т. Шевченка. Романтичний тип втілення теми
жіночої долі. «Катерина» |
Глущенко Ю Г. |
2
|
12.03.2024 |
7 |
Українська
література
|
Марина
Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про
сенс людського життя, моральний вибір кожного |
Слюсаренко Оксана Віталіївна |
3
|
21.03.2024 |
5 |
Зарубіжна література |
Редьярд Кіплінг «Мауглі».
Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис»
|
Шевчук Наталія Анатоліївна |
4
|
22.02.2024 |
8 |
Історія України |
«Початок
Національно-визвольної війни. Події 1648—1649 рр.»
|
Скупенко Мирослава Валеріївна |
5
|
25.01.2024 |
5 |
Англ. мова |
Погода.Сезонний одяг |
Екало Наталя Миколаївна
|
6
|
15.03.2024 |
5 |
Культура добросусідства
|
Гендерні стереотипи в
різних культурах https://docs.google.com/presentation/d/1zLXh4C 9zLTOPmqVMNGbaJZp1eSshGcFf/edit?usp=sh aring&ouid=116721855041327665106&rtpof=tr ue&sd=true |
Попільняк Олена Федорівна |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Аналіз
роботи педагогічної спільноти учителів суспільно-гуманітарного
циклу
У 2024/2024. н.р. ПС учителів суспільно-гуманітарного
циклу працювало над реалізацією завдань, поставлених законами України «Про
освіту», «Про загальну середню освіту», по формуванню і розвитку соціально
зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям
національної самосвідомості, підготовкою до професійного самовизначення.
Робота ПС була зосереджена над реалізацією проблеми
«Формування та вдосконалення професійної компетентності вчителів в умовах Нової
української школи, підвищення якості освіти шляхом впровадження сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій» та спрямована
на:
·
координацію навчальної, науково-методичної, організаційної роботи
вчителів-філологів, історії, правознавства, музичного мистецтва;
·
здійснення методичного забезпечення викладання української мови та
літератури, зарубіжної літератури,
історії
·
втілення в практику нових методик і технологій, контроль стану викладання
предметів;
·
обмін досвідом між членами ПС;
·
систему роботи з обдарованими дітьми;
·
участь у шкільних, міських та Всеукраїнських конкурсах, олімпіадах.
·
прищеплення любові до рідної мови, до рідної
землі ;
· виховання поваги до традицій та історії
свого народу;
· залучення школярів до скарбниці літератури,
а через неї – до загальнолюдських
цінностей;
· удосконалення уроку як основної форми
навчально-виховної роботи.
ПС працювала над
проблемою «Використання інтерактивних методів навчання як способу підвищення ключових
компетентностей учасників освітнього процесу»
Усі засідання ПС проводились згідно
з планом роботи. Робота педагогічної спільноти була спрямована на удосконалення
методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення
методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання, на яких
обговорювалися як організаційні питання ( підготовка і проведення олімпіад,
предметних тижнів, проведення
контрольних зрізів знань, схвалення завдань для державної підсумкової
атестації), так і науково-методичні питання. Особливу увагу звернули
на такі питання:
1. Патріотичне виховання на уроках - Глущенко Ю.Г.
2. Розвиток
креативних якостей у школярів на уроках словесності в системі особистісно
зорієнтованого навчання у школі - Слюсаренко О. В.
3.
Мотивація як засіб оптимізації процесу вивчення іноземної мови, спрямований на залучення
учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності - Екало Н.М.
Багато
часу приділяється роботі з обдарованими дітьми. Учні школи систематично під керівництвом учителів-предметників брали участь
у шкільних та районних олімпіадах, конкурсі знавців української мови
імені Петра Яцика, конкурсі
знавців творчості Т. Г. Шевченка, участь у
районному та обласному конкурсі-захисті
науково-дослідницьких робіт МАН.
Учні 7 – 11
класів під керівництвом Слюсаренко О. В. взяли участь у радіодиктанті Національної
єдності, що традиційно проводився 9 листопада.
Було складено плани заходів у рамках предметних тижнів. На
належному науково-методичному рівні проведено тижні української мови і
літератури, тиждень правових знань, тиждень історії, світової літератури,
іноземної мови. Під час тижнів, проводилися відкриті уроки та виховні заходи.
Також у листопаді відзначено День
української мови, у лютому – Міжнародний день рідної мови. У травні – День
слов’янської писемності.
Учителі
систематично відвідують курси підвищення
кваліфікації, беруть участь у семінарах та в інших формах роботи, працюють з фаховою літературою. Самоосвіта є елементом виробничої діяльності
кожного вчителя, який вільно обирає матеріал, прийоми і засоби роботи на собою.
Під керівництвом
вчителів-предметників обдаровані учні здобули призові місця у предметних
олімпіадах:
Призерами стали:
Петренко Яна (7 кл.) – ІІ місце в районному конкурсі знавців української мови імені
Петра Яцика;
Ступак А. (10 кл.) -
учасниця (обласного) етапу МАН 2022/2023 р. дослідницька робота «Специфіка
репрезентації гендерної проблематики у романі «Хатина дядька Тома» Гаррієт
Бічер-Стоу»
Бондаренко Артем (11 кл.) –
отримав 200 балів у НМТ з Історії України
Бондаренко Артем
(11 кл.) учасник (обласного) етапу МАН 2022/2023 р. «ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ:
ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ В ПЕРІОД КОРОНАВІРУСНОЇ ІНФЕКЦІЇ (COVID-19) ТА ПОВНОМАСШТАБНОЇ ВІЙНИ РОСІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ»
У новому 2023-2024 н.р. учителі ПС
будуть працювати над вирішенням таких проблем:
- застосування комп'ютерних
технологій в навчальному процесі;
- підвищення ефективності
уроку;
- застосування інноваційних
технологій;
- над розв'язуванням проблем
творчої особистості учнів.
- робота з учнями, які навчаються на
початковому рівні
Тема: «Подолання освітніх втрат»
Мета
Освітні втрати — це
прогалини у знаннях і навичках, які виникають в учнівства під час освітнього
процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами
навчальних здобутків.
У безперечно складних обставинах, у яких перебуває українська освіта
протягом останніх років унаслідок пандемії COVID-19, а нині повномасштабної війни, що
розпочала росія, освітяни роблять усе можливе, щоб забезпечити право молодого
покоління на освіту.
Учителі на засіданні розробили завдання для онлайн-занять, які проводитимуться
в період зимових канікул з 02 по 05 січня 2023 року.
Учні матимуть можливість надолужити навчання з різних тем предметів
гуманітарного циклу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий