Дистанційне навчання. Українська мова та література

 Лексична помилка

1. Лексичну помилку допущено в рядку

А виключні здібності                       Б поверхове уявлення        В громадська думка                 

       Г виконавча влада

2. Лексичну помилку допущено в рядку

А о сьомій годині ранку       Б на наступній неділі   В властивий учневі     Г прийшов у справах

3. Лексичну помилку допущено в рядку

А залучили до участі в проекті      Б набули цікавого досвіду  В програли завдяки голкіперу

Г зробили похапцем і неякісно

4. Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку

А листати сторінки улюбленої книги         Б зранку забули відкрити вікно

В дивовижна пам’ятка природи      Г відноситися з повагою до друзів

5. ПОМИЛКОВО вжито слово в рядку

А розв'язувати задачу         Б уникнути небезпеки         В заказати букет квітів

Г перекладати болгарською

6. ПОМИЛКОВО вжито слово в рядку

А тимчасово припинити чинність закону/ліцензії              Б тимчасово припинити співпрацю з партнером

В тимчасове призупинення діяльності організації          Г тимчасове припинення розгляду справи

7. Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку

А несподіваний сюрприз     Б пам’ятний сувенір             В вільна вакансія     Г чинний закон

8. ПОМИЛКОВО вжито слово в рядку

А винайняв квартиру в центрі        Б запросив до вітальні        В розповів про відрядження

Г приїхав вісім років назад

9. Лексичну помилку допущено в рядку

А автобус на замовлення   Б бувший директор  В вимкнути електрику         Г образив мимоволі

10. ПОМИЛКОВО вжито слово в рядку

А брати участь         Б здавати іспит         В додати води          Г здобути освіту

11. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А багаточисельні дзвінки    Б рішити завдання   В наступного разу    Г погляди співпадають

12. ПОМИЛКОВО вжито слово в рядку

А повиключайте всі електроприлади у квартирі Б намагайтеся швидко відповісти на запитання

В перевірте банківський рахунок наступного дня                      Г запропонуйте гостям чай, каву й тістечка

13. Лексичну помилку допущено в рядку

А освітлювальний прилад  Б освітній заклад      В освічене перехрестя        Г освітянська спільнота

14. Лексичну помилку допущено в рядку

А довгожитель          Б покровитель          В визволитель          Г виключатель

15. Лексичну помилку допущено в рядку

А являється прикладом      Б скасувати конференцію             

В непридатний до вжитку   Г зважати на правила

16. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку

А перший дебют       Б головний лейтмотив         В ефективний метод                       Г дивний парадокс

17. Лексичну помилку допущено в рядку

А обсяг продажу      Б об’єм басейну       В змістова доповідь Г програмовий матеріал

18. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування речення

А Вища школа активно впроваджує в навчальний процес інноваційні технології.

Б Молодь України – це передовий авангард нашої незалежної держави.

В Ще й досі тривають дискусії та суперечки вчених щодо походження видів.

Г Важко уявити сучасне життя без засобів масової інформації та мас-медіа.

19. НЕМАЄ лексичної помилки

А повний аншлаг      Б меморіальний пам'ятник             В законний канон

Г раритетний літопис           Д пільговий привілей

20. НЕПРАВИЛЬНО дібрано український відповідник-синонім

А раритетний – рідкісний     Б канон – правило    В меморіальний - пам'ятний

Г пріоритет – першість        Д фінішний – початковий

21. Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку

А Співставляти героїв         Б Стане у нагоді       В білет на автобус  

Г перетворитися на щось    Д думки співпадають

22. Лексичної помилки НЕМАЄ в рядку:

А моя автобіографія                        Б спускатися вниз    В підніматися вгору

Г автентичний оригінал        Д гарантія успіху

23. Виділене слово вжито в невластивому йому значенні в реченні

А Словник являється надійним джерелом інформації.          Б Камера схову розташована на першому поверсі.

В Ялту вважають одним з найкращих курортів.        Г Директор банку перебуває за кордоном.

Д У санаторії є кілька басейнів з морською водою.


11. ______________           ______________          ______________ще на місяць.

А Передплату, на газети та журнали, продовжена

Б  Передплата,  газет і журналів, продовжена

В  Підписку, газет і журналів, продовжена

Г Підписку, на газети та журнали, продовжено

Д  Передплату, газет і журналів, продовжено

 

12. ______________на дощі, ми  ______________вчасно закінчили жнива та зібрали гарний урожай______________.

А Не дивлячись, цього літа, хліба

Б  Не дивлячись, цього літа, хлібу

В  Не дивлячись, цим літом, хліба

Г Незважаючи на, цим літом, хліба

Д  Незважаючи на, цього літа, хліба

 

13.______________, з минулого року в країні ______________ закони, що стояли на заваді розвитку фондових ______________.

А В усякому випадку, скасовані, біржей

Б В усякому разі, скасовано, бірж

В В усякому разі, скасовані, бірж

Г  В усякому разі, скасовано, біржей

Д   В усякому випадку, скасовано, бірж

 

14. З______________ кредит - це форма позичкового ______________ (в грошовій і товарній______________), що надається на умовах повернення та обумовлює виникнення кредитних відносин між тим, хто надає кредит, і тим, хто його отримує.

А економічного погляду, капіталу, формах

Б економічної  точки зору, капітала, формі

В економічного погляду, капітала, формах

Г економічної  точки зору, капіталу, формах

Д економічного погляду, капіталу, формі

 

15. «Українському глядачу бракує ______________ про себе»,- вважає Іван Козленко, заступник директора Національного ______________, який займається реставрацією українських фільмів 20-30-х років.

А знань, центру, Олександра Довженка

Б знання, центру, Олександра Довженка

В знання, центра,Олександра Довженка

Г знання, центру, Олександра Довженко

Д знань, центра, Олександра Довженко

 

16. Сто сорок один______________ витратили на ______________ , купивши два метри полотна.

А карбованець, сільській ярмарці,  метри

Б карбованець, сільському ярмарку,  метра

В карбованців, сільському ярмарку,  метри

Г карбованець, сільському ярмарку,  метри

Д карбованців, сільській ярмарці,  метра

 

17. Додаткові відомості: ______________ автомобіль три ______________ , вільно говорю ______________ .

А воджу, місяці, на англійській та німецькій мові

Б воджу, місяці, англійською та німецькою мовами

В воджу, місяця, англійською та німецькою  мовами

Г водю, місяці, англійською та німецькою мовами

Д водю, місяця, на англійській та німецькій мові

 


1.  3   Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.

Просте речення

Складне речення

1.     Діти  вивчили нову пісню.

2.     Зранку найкраще розпочинати будь-які справи.

3.     Фортецю зачинено через реставрацію.

4.     Бійці отримали наказ припинити вогонь.





 4     Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.

Просте речення

Складне речення

1.     Діти зацікавлено розглядали незвичайну знахідку.

2.     Стомилися хлопці, присіли спочити.

3.     За лісом ховалося вечірнє сонце.

4.     Туристи продовжили похід, незважаючи на дощ.

 

А. Проспівай мені ту пісню, що мати співала.

Б. Він лицар був, дарма що постоли.

В. Мартин Пушкар додому відпустив свій полк Полтавський в п'ятдесятім році, щоб кожен собі добре погостив.

Г. Пісні тільки й можуть дзвеніти там, де птахи народились.

Д. Ми всі притихли й почули, як тихенько сумували крила вітряка.

 

А. Де є страждання, там нема краси.

Б. Звідси добре було видно поле, смужку зрізаних соняшників під горою і ліс, що вже починав жевріти.

В. Оскільки рослина цвіте в другій половині весни, то в народі її поетично називають ключиками від літа.

Г. Як тільки весна десь у житечку-пшениці розминеться з літом, у нас достигають суниці.

Д. Ми всі притихли й почули, як тихенько сумували крила вітряка.



 


Список літератури на літо для учнів 5 класу

Легенди:

«Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі».

Народні перекази:

«Прийом у запорожців», «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Ох», «Летючий корабель».

Літературні казки:

Іван ФРАНКО. «Фарбований Лис»,

Василь КОРОЛІВ-СТАРИЙ. «Хуха-Моховинка»,

Василь СИМОНЕНКО. «Цар Плаксій та Лоскотон»,

Галина МАЛИК. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Загадки:

Леонід ГЛІБОВ. «Химерний, маленький…», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?».

Літописні оповіді:

«Три брати — Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав уладає мир з греками…», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам».

Олександр ОЛЕСЬ. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»).

Зірка МЕНЗАТЮК. «Таємниця козацької шаблі».

Світ природи:

Тарас ШЕВЧЕНКО. «За сонцем хмаронька пливе…», «Садок вишневий коло хати…»,

Степан ВАСИЛЬЧЕНКО. «В бур’янах»,

Павло ТИЧИНА. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять…», «Блакить мою душу обвіяла…»,

Євген ГУЦАЛО. «Лось»,

Максим РИЛЬСЬКИЙ. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»), «Осінь-маляр із палітрою пишною…»,

Григір ТЮТЮННИК. «Дивак»,

Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сіроманець».

Список літератури на літо для учнів 6 класу

Календарно-обрядові пісні:

«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».

Пісні літературного походження:

«Ще не вмерла України…» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,

«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,

Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка», «Іван Підкова».

Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки».

Я і світ:

Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,

Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,

Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,

Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,

Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»

Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»/

Пригоди і романтика:

Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,

Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,

Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».

Гумористичні твори:

Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,

Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,

Павло ГЛАЗОВИЙ. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».

Список літератури на літо для учнів 7 класу

Суспільно-побутові пісні:

«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». Коломийки: «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки».

Про минулі часи:

Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Мені тринадцятий минало…», Тополя», «Як умру, то поховайте…»,

Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…»,

Андрій Чайковський. «За сестрою»,

Григір ТЮТЮННИК. «Климко».

«Ти знаєш, що ти — людина»:

Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб»,

Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»,

Ліна КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на крижині», «Крила»,

Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…», «Гей, нові Колумби й Магеллани…»,

Марина ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»,

Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений».

«Ми — українці»:

Олег Ольжич. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»),

Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість»,

Олександр ГАВРОШ. «Неймовірні пригоди Івана Сили»,

Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю»

Список літератури на літо для учнів 8 класу

Українські історичні пісні:

«Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко», «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить».

Усна народна творчість:

Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю».

Українські народні думи:

«Маруся Богуславка»,

Світ української поезії:

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думи мої, думи мої…» (1847), «Ой три шляхи широкії…», «Мені однаково, чи буду…»,

Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»,

Володимир СОСЮРА. «Любіть Україну!», «Васильки», «Осінь»,

Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд»,

Василь ГОЛОБОРОДЬКО. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова».

Національна драма:

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч»,

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною»,

Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм»,

Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути».

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»,

Юрій Винничук. «Місце для дракона».

Український гумор:

Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

Список літератури на літо для учнів 9 класу

Родинно-побутові пісні:

«Місяць на небі, зiроньки сяють», «Цвіте терен, цвіте терен», «Сонце низенько».

Українські народні балади «Ой летіла стріла», «Ой на горі вогонь горить».

Давня література:

Перекладна література Біблія (фрагменти). Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. «Слово о полку Ігоревім».

Українська література доби Ренесансу і доби Бароко:

Григорій СКОВОРОДА. «Бджола та Шершень», «Всякому місту — звичай і права», «De libertate».

Нова українська література:

Іван КОТЛЯРЕВСЬКИЙ. «Енеїда», «Наталка Полтавка»,

Григорій КВІТКА-ОСНОВ’ЯНЕНКО. «Маруся».

Література українського романтизму:

Петро ГУЛАК-АРТЕМОВСЬКИЙ. «Пан та Собака»,

Євген ГРЕБІНКА. «Ведмежий суд». «Човен»,

Микола ГОГОЛЬ. «Тарас Бульба»,

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Сон» «Кавказ» «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» («Катерина», «Наймичка», «На панщині пшеницю жала…», «Марія», «У нашім раї на землі…» «На панщині пшеницю жала…». «Наймичка». «Доля», «Росли укупочці, зросли…»

Пантелеймон КУЛІШ. «Чорна рада»,

Марко ВОВЧОК. «Інститутка»,

Михайло СТАРИЦЬКИЙ. «Не зaхвати солодкого зомління…»,

Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ. «Кайдашева сім’я».

Список літератури на літо для учнів 10 класу

Література 70-90-х років ХІХ ст.:

Панас МИРНИЙ. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»,

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Мартин Боруля»,

Іван ФРАНКО. «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені…», «Легенда про вічне життя», «Мойсей», «Сойчине крило».

Українська література 1910-х років:

Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Intermezzo», «Тіні забутих предків»,

Ольга КОБИЛЯНСЬКА«Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique».

Василь СТЕФАНИК. «Камінний хрест»,

Леся УКРАЇНКА. «Contra spem spero!», «Стояла я і слухала весну…», «Лісова пісня»,

Микола ВОРОНИЙ.  «Блакитна Панна», «Інфанта»,

Олександр ОЛЕСЬ. «З журбою радість обнялась…», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..», «По дорозі в Казку»,

Володимир ВИННИЧЕНКО. «Момент».

Список літератури на літо для учнів 11 класу

Українська література 1920-1930 рр.:

Павло ТИЧИНА. «Арфами, арфами…», «О панно Інно…», «Ви знаєте, як липа шелестить…», «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти»,

Євген ПЛУЖНИК. «Для вас, історики майбутні…», «Вчись у природи творчого спокою…», «Ніч… а човен – як срібний птах!..», «Річний пісок…»,

Микола ЗЕРОВ. «Київ − традиція»,

Максим РИЛЬСЬКИЙ. «Молюсь і вірю…», «Солодкий світ!..»,

Микола ХВИЛЬОВИЙ. «Я (Романтика)»,

Юрій ЯНОВСЬКИЙ. «Майстер корабля»

Валер’ян ПІДМОГИЛЬНИЙ. «Місто»,

Остап ВИШНЯ. «Моя автобіографія», «Сом», «Письменники»

Микола КУЛІШ. «Мина Мазайло».

Література в західній Україні:

Богдан-Ігор АНТОНИЧ. «Зелена євангелія», «Різдво», «Коляда».

Осип ТУРЯНСЬКИЙ. «Поза межами болю».

Еміграційна література:

Євген МАЛАНЮК. «Під чужим небом», «Стилет чи стилос?..».

Іван БАГРЯНИЙ. «Тигролови».

Українська література 1940−1950 рр.:

Олександр ДОВЖЕНКО. «Щоденник», «Зачарована Десна».

Українська література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.:

Василь СИМОНЕНКО. «Задивляюсь у твої зіниці…», «Я…».

Дмитро ПАВЛИЧКО. «Два кольори»,

Іван ДРАЧ. «Балада про соняшник»,

Микола ВІНГРАНОВСЬКИЙ. «Сеньйорито акаціє, добрий вечір…»,

Ліна КОСТЕНКО. «Страшні слова, коли вони мовчать…», «Хай буде легко. Дотиком пера…», «Недумано, негадано…», «По сей день Посейдон посідає свій трон…», «Маруся Чурай».

Василь СТУС. «Господи, гніву пречистого…», «О земле втрачена, явися…», «Як добре те, що смерті не боюсь я…».

Проза другої половини ХХ ст.:

Олесь ГОНЧАР. «Модри Камень».

Григір ТЮТЮННИК. «Три зозулі з поклоном»,

Валерій ШЕВЧУК. «Дім на горі».

Українська історична проза:

Павло ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ. «Диво».

Список літератури на літо для учнів 5

 




















































2



1 комментарий: